A már megszokott módon Szegeden, a Maty-éri evezős pályán került meg rendezésre, immáron 61. alkalommal a horgászsport legnagyobb múltra visszatekintő bajnoksága, a Tagszövetségi Csapat Bajnokság (TCSB), régi nevén Országos Horgász Csapat Bajnokság (OHCSB), ahová az idén 18 csapat adta le nevezését, két fordulóban. A MOHOSZ az elmúlt években sokat szigorított a verseny szabályain, szűkítette a csapatokban indulható élversenyzők számát, csökkentette a felhasználható etető és élő anyag mennyiségét, az idén már a tréning napokba is bele nyúlt, a tartalék versenyző a kötelező tréning napon már nem ülhetett le horgászni, a legkissebek pedig külön a csapat többi tagjától, külön szektorban gyakoroltak. Ez megnehezítette a gyerekek felkészítését.

A csapat összetétele 1 fő U15-ös korosztályú, 1 U20-as, 1 női, 1 55+-os, 4 fő felnőtt és 1 tartalékból áll. A csapatba kerülés feltétele a Megyei bajnokságon való részvétel. Ami alapján ranglistát vezetünk, de a szövetség figyelemmel követi a versenyzők éves munkáját, az egyéb országos, vagy egyéni versenyeken való részvételt, azokon elért eredményeket. Álltalánosan kijelenthetem, hogy ebben a finomszerelékes műfajban le vagyunk maradva az országos élvonalhoz képest. A megyei ranglistánk 4 évet néz, de az elmúlt 4 évben csak 8 horgászunknak van eredménye, magyarul csak ők akik minden évben elindulnak a versenyünkön, ezért felértékelődik azoknak a szerepe, akik más versenyeken is horgásznak, tapasztalatokat gyűjtenek, mert éves szinten 1-2 versenyen való indulás nem add megfelelő felkészültséget. Ebben az évben mindössze öten indultak el más versenyeken is az úszós szakágból, ők ott is voltak a TCSB-n. Sajnos a versenyeinket is mindig ugyan azon a helyszínen rendezzük, a Rakacai-víztározón, nagyon alacsony 12-13 fős létszámmal. A pálya adottságait figyelembe véve, már a sorsoláskor eldől kiknek lesz esélyük a dobogóra kerülésre. Kapunk kritikákat, hogy több versenyt kellene rendezni, de a kritikusok még egy versenyt se szerveztek, míg a szövetség mindent egybevetve 8 megyei versenyt bonyolított le, valamint 4 országos verseny szervezésében, lebonyolításában segített.

Az idei TCSB-re nem teljesen vakon indultunk el. Májusban ezen apályán volt az országos középdöntő, ahonnan nagyon jó információink voltak, valamint egy héttel a verseny előtt szintén itt rendezték meg 39 csapat részvételéével a Method Klub Csapat Bajnokságot, ahol a HEBOSZ csapata (10), valamint más csapatban szereplő megyei versenyzőink (6) remek eredményt értek el. A tréning napokon mind a két verziót kipróbáltuk. A módszerekből adódó különbségeket nem sikerült megoldanunk, így a methodos módszert el kellett engednünk és az úszós módszerrel kivitelezhetőbb horgászat mellett döntöttünk.

Az elmúlt évekhez hasonlóan pontyok fogásával lehetet jó eredményt elérni. Egyetlen csapat volt a mezőnyben, akik mással próbálkoztak, az egy minden halas peca volt, ami nagyobb felkészültséget igényelt. Nekünk nem volt érdemes ezzel a bonyolultabb megoldással foglalkozni, mert bár pont előttünk végeztek, náluk se tudta mindenki megoldani. A tréningek tapasztalatait pénteken este megvitattuk, összeraktuk a taktikát, elkészítettük a csali és etetőanyag limiteket. Itt meg kell jegyeznem, hogy még soha nem láttam olyan tréning beosztást, amit most kaptunk. Az egyik tréning nap a pálya egyik, a másik nap a pálya másik végét kaptuk. Mondhatjuk úgy, hogy ezeken a helyeken könnyebb volt halat fogni, mint a belső szektorokban, így maradtak kétségeink, hogy minden úgy fog majd működni, mint a széleken. Sajnos így is lett. Bár érezhető volt, hogy jó úton járunk, jó amit összeraktunk, maradt eredmény az első fordulóban. Most először én is beültem az 55+-os kategóriába, a szövetség bennem látta a megoldást, pedig voltak félelmeim a felkészültségemmel kapcsolatban, így csak az esti megbeszélés alapján tudom leírni a történteket. Az U15-ös kategóriában (A szektor) Barna Luca egy remek 6. helyet horgászott, több világbajnokságot megjárt gyereket megelőzve. Nem volt rossz helye, de meg kellett horgászni és ő megoldotta! Nagyon szép eredmény. Az U20-ban (B szektor) Szomolya Ádám 12. lett. Talán ez a korosztály volt a legkeményebb. Ebben a szektorban Ádámon kívül nem is sokan voltak olyanok, akik OB-n, vagy VB-n nem indultak. Teljesen korrekt eredményt ért el. A felnőttek között a C szektorban Hideg Attila  kitűnő horgászattal 2. helyet csinált. Az idén megye bajnok is lett, más versenyeken is elindul, évek óta oszlopos tagja a megyei válogatottnak, kiváló horgász, megkérdőjelezhetetlen a tudása! A D szektorban Mezei Bence 10-est horgászott. Talán ebben a szektorban volta a legkevesebb hal. Nehezen, későn állt neki össze, megdolgozott minden halért. Az E szektorban Mezei Kristóf 8. lett. Valamivel több hal volt, de itt is időbe telt mire rájött a megoldásra, itt is az utolsó óra volt igazán jó. Az F szektorban Deák Levente sajnos 18. lett, nem találta a megoldást. Itt meg kell jegyeznem gyakorlatilag háttér munka nélkül versenyeztünk. Egy fő mozgó emberünk volt, a tartalék Gál Tamás, Luca mellet volt fixen Monoki Laci, illetve Ádámra kellett még ránéznie. Lacinak nagyon sokat köszönhetünk, hiszen évek óta jön velünk és felügyeli a fiatal versenyzőket. A szövetségünk elnőke Dr. Kovács Zoltán ült a női versenyzőnk mögött, de ő inkább lelki, mint gyakorlati támogatást tudott nyújtani. Velünk volt még Majdanics Péter, de ő is inkább methodos mint úszós horgász. Meggyőződésem, hogy 2-3 fő versenyzői  háttérrel ez nem 18-as lett volna. Míg az érdemi segítség eljut mindenkihez, vagy mire kiderül, hogy valaki bajban van, már lehet, hogy késő egy 2,5 kilométeres pályán. A G szektorban jómagam horgásztam. Önmagammal szemben a tisztes közép mezőnyt tűztem ki célul. Az 55+-osok között én voltam az egyedüli, akinek ez volt az első OB-a. A szektorban volt magyar bajnok, világbajnok és többen is, akik komoly verseny múlttal rendelkeztek. Megpróbáltam legjobb tudásom szerint megcsinálni azt amit megbeszéltünk. Nehezen indult, de lassan beindult a halfogás. Darabra jól álltam, de kicsik voltak a pontyaim. A szomszédom 5 hala csak 1 kilóval volt kevesebb, mint az én 9-em. Végül 12. lettem. Nem voltam elkeseredve. Ami bosszantott, hogy az utolsó percben megakasztott pontyomba beledudáltak, így az nem ért. 10másodpercen múlott. No meg 150 grammal, 3 törpével maradtam el, a 11. helytől. A női szektorban Hidegné Anikó 15. lett. Őt viselte meg legjobban ez az eredmény, sokkal jobbat várt magától. Néhány hete a női OB-n 5. lett, sokkal jobban pecázik ő ennél. Itt vissza kell térnem a háttér munka hiányára. Egy kis segítség jó lett volna neki. Ezen kívül erre a vízre is igaz, hogy bár a part egyenes, még sincs ott valamiért egyformán a hal. Vannak jobb és rosszabb helyek. Anikónak most egy rosszabb jutott.

Este újra átbeszéltük a tapasztalatokat. Változtattunk az etetőanyagon egy kicsit, megosztottuk a legjobban működő csali vezetést egymással. Csináltunk egy cserét is, Deák Levi helyett Gál Tamást ültettük be. A 13. helyről vártuk a folytatást.

Második nap már egy sokkal gyengébb hely jutott Lucának, nem is sikerült az újabb bravúr. Sajnos csak 17. lett, de neki is az első OB-a volt ez a verseny. Nincs szégyelni valója, 17 fiú közt érte el az összetett 12. helyet, NAGYON KÖSZÖNJÜK NEKI  a munkáját!!! A B szektorban Ádám 8. lett! Ez már szép eredmény abban a kemény szektorban! Ő is jó úton halad, sokat fejlődött az elmúlt 1 évben. Neki is köszönettel tartozunk! Összetettben 9. lett, lefelezte a mezőnyt, ez egy korrekt eredmény. Bence került a C szektorba és 3. lett, mégis úgy éreztük, hogy itt is maradt benne. Mindössze 200 grammra volt az 1-es és pechesen ment el tőle egy 2 kilós ponty szákolás előtt. Persze másoktól is ment el hal… De összetettben 21. lett, sokan szeretnének ilyen eredményt elérni. A D szektorban tökéletes horgászattal 7 kiló előnnyel csinált egy nagyon magabiztos 1-est Kristóf. Itt nincs miről beszélni, az eredmény önmagáért beszél! Összetettet 11. hely, jól működött amit megbeszéltünk! Az E szektorban Gál Tomi 17. lett. Elizgulta a versenyt. Négy hala ment el, így mindenkitől bocsánatot kért, sajnos itt is maradt benne néhány pont. Tomi ügyes pecás, az elmúlt években sokat fejlődött, sok versenyen indul, országos megmérettetéseken is, azokon is ért el jó eredményeket, fog ez még jobban sikerülni neki! Itt is, ha van valaki fixen a háta mögött és nyugtatja, hogy nem kell sietni, előrébb végez! Az F szektorban Hideg Atis 5. lett! Nagyon stabilan horgászott. Itt is maradt bennünk bosszankodni való 25 grammal maradt le a 4. helyről! Csapatunk legjobbja lett, összetett 7. helyen végzett 83 versenyzőből!!! A G szektorban én egy 8-ast hoztam össze. Jól kezdtem, a 10. percben fogtam egy jó 2 kilós pontyot, aztán 3 órán keresztül csak luftot ütöttem! Rögtön bevágtam, 3-ig, 5-ig, 10-ig elszámoltam és csak üres és üres. Aztán az utolsó 50 percben minden bevágás ült! 5 darab ponty, tűrhető méretben és 10 másodperccel a vége előtt akasztottam még egyet, persze az megint nem ért. Összetettben 9. lettem, ez több mint reális. A nők között Anikó mindössze 1 hellyel ült odébb. Az előző napi tapasztalatokkal felvértezve 9. lett ezt már ő is elfogadta, csak az előző nap fájt neki!

A csapatunk végül a 9. helyen végzet, lefeleztük a mezőnyt. Sokat lehetne még elemezgetni. Én inkább megyek versenyezni… Holnap… Két forduló… 9 és fél óra… Kemény lesz….

Köszönjük a Szövetség támogatását! Köszönjük azoknak a bíztatást akik SMS-esekben, üzenetekben buzdítottak minket, szurkoltak nekünk! A szövetség továbbra is várja azoknak a jelentkezését, akik versenyezni szeretnének, van itt is minden szakágban olyan horgász, a híresztelésekkel ellentétben, akitől lehet tanulni és nem igaz, hogy nem segítünk! Most is 20 év szegedi tapasztalatát mondtuk el esténként a jelen lévőknek!

2024.08.23.                                         Üdvözlettel a HEBOSZ versenybizottsága nevében